چه کسی حرمت خون شهدا را نگه می دارد
از خون جوانان وطن لاله دمیده

خبرگزاری فارس: همسر ولی الله، قرآن را نگه داشته یک کاسه آب زلال یک اقیانوس بغض و بیقراری توی دلش، می خواهد شوهرش را از زیر قران خدا رد کند. همان قرآن سفره عقد. دست و دلش می لرزد. آرام در گوش همسرش گفت: یک امانتی برات گذاشتم لای قرآن، حلالم کن.


به گزارش گروه «حماسه و مقاومت» خبرگزاری فارس، شهید ولی الله استرآبادی، بچه مسجد اللهیان، رزمی کار، لیدر بچه حزب اللهی های محله ایران‌مهر پائین گرگان، بیست روزه داماد، برای چندمین بار عازم جبهه است.
خداحافظی این بار یک جورایی فرق داره، همسر ولی الله، قرآن را نگه داشته یک کاسه آب زلال یک اقیانوس بغض و بیقراری توی دلش، می خواهد شوهرش را از زیر قران خدا رد کند.
همان قرآن سفره عقد. دست و دلش می لرزد. ولی الله با لبخندی از مهر قرآن را بوسید. چندم قدم که دور شد. ایستاد و اشاره کرد.
زن دوقدم برداشت، ولی الله گفت: بمان. جلو رفت. آرام در گوش همسرش گفت: یک امانتی برات گذاشتم لای قرآن؛ به مادر اینا نگو. حلالم کن.
و رفت...
□□□
زن رفت داخل اتاق خودش، قرآن را با احترام باز کرد. نامه را برداشت. بوسید. یک نامه، خیلی عاشقانه. کوتاه نوشته بود:
« بچه های عاشق امام حسین(ع)، حسینی شهید می شوند. منِ شهید ولی الله استرآبادی، از اصحاب کربلا، چون مولایم سیدالشهدا، سر از بدنم جدا می شود؛ باید صبور باشید، چون زینب(س) خیلی صبور باش. دیدار در بهشت. تو صبورباش...»
بقیه در ادامه مطلب...............



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 20 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط مهدی آئین پرست

به گزارش عماریون، خانم "کبری‏ سیلسپور" در این مصاحبه، به بیان خاطراتش از ازدواج با شهیداندرزگو که آن زمان به "شیخ عباس تهرانی" معروف بوده  و هشت سال زندگی مشترک با او  پرداخته است. هشت سالی که همراه با شوهرش در مبارزه و سفر و زندگی پنهانی سپری شده است .در نهایت هم،خبر شهادت شوهرش را پنج ماه بعد و از زبان امام خمینی(ره) می شنود و با اعتراف تهرانی شکنجه گر معروف ساواک هم،مزار شوهرش را بهشت زهرا پیدا می کند؛ قطعه 39!


مصاحبه ای که پیش رو دارید توسط حمید داوودآبادی در سال 76 انجام شده و در وبلاگش منتشر شده است که به مناسبت شهادت شهید اندرزگو این مصاحبه خواندنی را منتشر می کند.
 
* لطفا برای ما از چگونگی آشنایی‌تان با شهید اندرزگو بگویید:

بقیه در ادامه مطلب.............



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 16 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط مهدی آئین پرست
طیب که تو یک سلول دیگه زندانی بود، بلند گفت: این حرفها رو برای ننه‌ات بزن! یک بار گفتم، باز هم می‌گم، من با بچه حضرت زهرا در نمی افتم. فردا شب، صدایی از سلول طیب آمد. فهمیدم دارن می برندشان برای اعدام. وقتی می‌رفتن، طیب زد به میله سلول من و گفت: محمد آقا! اگه یک روز خمینی رو دیدی، سلام منو بهش برسون و بگو خیلی‌ها شما رو دیدند و خریدند ، ما ندیده شما رو خریدیم.

"عماریون"-  49 سال پیش یعنی 11 آبان ماه سال 1342، طیب حاج رضایی و حاج اسماعیل رضایی به جوخه اعدام رژیم پهلوی سپرده شدند. طیب حاج رضایی که روزگاری از بزن بهادرهای تهران بود، شب هنگام در معرض تیر سربازان قرار می گیرد تا به خاطر حمایت از امام خمینی (ع) که آن سالها آرام آرام نهضت انقلابی خویش را گسترده می نمود، تیرباران شود. اما چه می شود که چنین شخصیتی به گفته خودش، ندیده، خریدار امام (ره) می شود؟!
در ادامه دو روایت درباره او را می خوانیم تا بیشتر با جزئیات این رویداد و حواشی زندگی وی آشنا شویم.

بقیه در ادامه مطلب.............




ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 16 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط مهدی آئین پرست

سيدمحمد‌ بهشتي، عالم، انديشمند برجسته و رئيس ديوان عالي جمهوري اسلامي ايران در دوم آبان 1307 در محله لنبان اصفهان به دنيا آمد. پدرش سيد فضل‌الله، از روحانيون اصفهان بود و پدر‍ِ مادرش، حاج ميرزا محمد‌صادق مدرس خاتون آبادي، از شاگردان آخوند خراساني و سيد‌محمد‌كاظم يزدي بود و از علماي برجسته اصفهان به شمار مي‌رفت. دوره تحصيل ابتدايي و دو سال اول دبيرستان را در مدارس دولتي اصفهان طي كرد و در 1321، كه جامعه ايران پس از سقوط رضاشاه، دوره پرتلاطم و پرحادثه‌اي را آغاز كرده بود، در مدرسه صدر اصفهان به تحصيل علوم ديني پرداخت و در آنجا ادبيات عرب، منطق، كلام و دروس سطح فقه و اصول را آموخت و همزمان شروع به آموختن زبان انگليسي كرد. در 1325، براي ادامه تحصيل علوم ديني به قم رفت و يك سال بعد در درس خارج فقه و اصول استادان مبرز حوزه علميه شركت نمود .


بقیه در ادامه مطلب............



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 13 آبان 1391برچسب:شهدای مظلوم,
ارسال توسط مهدی آئین پرست

مشرق، سردار شهید نورعلی شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه و فرمانده قرارگاه قدس در جنوب شرق، در تاریخ 26 مهر 1389 در آخرین عملیات تروریستی و انتحاری گروهک ریگی (تا قبل از دستگیری سرکرده این گروهک) در منطقه «پیشین» سیستان و بلوچستان به همراه سردار محمدزاده فرمانده سپاه این استان و چندین نفر دیگر از نیروهای سپاه و سران قبایل بلوچ به شهادت رسید.

تصاویر زیر عکس هایی کمتر دیده شده از این کشاورززاده اهل روستای ینگجه از توابع سر ولایت شهرستان نیشابور و علمدار وحدت در میان قبال و طوایف جنوب شرق کشور است که تقدیم مخاطبین مشرق می‌شود.
باشد که در روز محشر ما را از شفاعت خود محروم نکند.


بقیه در ادامه مطلب+عکس



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 13 آبان 1391برچسب:شهدا,
ارسال توسط مهدی آئین پرست

شهید «گوناگونی» به سال 1362 در جزیره مجنون به شهادت رسید و پیکرش، 18 سال بعد، در جریان عملیات تفحص، کشف و به ایران بازگردانده شد.

 

شهید «گوناگونی» به سال ۱۳۶۲ در جزیره مجنون به شهادت رسید و پیکرش، ۱۸ سال بعد، در جریان عملیات تفحص، کشف و به ایران بازگردانده شد.

خبرگزاری فارس: ذوالفقار ایران + عکس
 
بقیه در ادامه مطلب ..................




ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 5 آبان 1391برچسب:یاد شهدا,
ارسال توسط مهدی آئین پرست

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق،محمود شهیان زاده (صدیقی) در اسفند 1363 و در جریان عملیات بدر بال در بال ملائک گشود.

 
این شهید

عزیز که در گلزارِ شهید آباد دزفول به خاک سپرده شده، قبل از شهادت وصیتی به دوستانش می کند. وصیتی که انجامش شاید کمترین زحمتی را برای اطرافیان به همراه نداشته باشد. آن چه خواهید خواند روایتی است از همان سفارشِ شنیدنی!
 

بقیه در ادامه مطلب .............



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:شهدا,
ارسال توسط مهدی آئین پرست

هنگامی که می خواستم مطلب " چه کسی این مرد را کشت ؟ " را تنظیم کنم به دنبال تصاویری از شهدای دیپلمات و مظلوم مزار شریف بودم . اما هرچه در سطح اینترنت گشتم نتوانستم تصویری از این شهیدان به دست آورم مگر تصاویری از شهیدان صارمی و ناصری . چون که نتوانستم بر آن شدم که از این دیوار عکسی بگیرم و آن را در اینترنت قرار دهم .

تصویری زیر مربوط است به تصویری که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران رسم شده است . این تصویر واقع در شهر تهران ، تقاطع خیابان کریم خان و میدان ولیعصر (عج ) می باشد .

شهیدان به ترتیب از سمت چپ : حاج محمد ناصر ناصری ، ناصر ریگی ، نورالله نوروزی ، محمود صارمی ، مجید نوری نیارکی ، رشید پاریاو فلاح ، حیدر علی باقری ، محمدعلی قیاسی و کریم حیدریان

*جهت دیدن بزرگ تر تصویر اینجا را کلیک کنید .




تاریخ: دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:,
ارسال توسط مهدی آئین پرست
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 37
بازدید هفته : 70
بازدید ماه : 68
بازدید کل : 13759
تعداد مطالب : 138
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1