چه کسی حرمت خون شهدا را نگه می دارد
از خون جوانان وطن لاله دمیده

فاطمه شاهوردی مادر شهید پرویز شهیکی برای زیارت مزار مطهر فرزندش هر هفته 10 کیلومتر راه را در کویر سوزان ریگان طی می‌کند تا عشق مادرانه‌اش را اثبات کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، فاطمه شاهوردی مادر شهید پرویز شهیکی ساکن روستای علی‌آباد پشت‌ریگ شهرستان ریگان است که فرزند شهیدش در روستای محمدآباد دهگاوی شهرستان فهرج دفن شده است.

این مادر شهید با توجه به عشق و علاقه‌ای که به فرزند شهیدش دارد هر پنجشنبه از مسیری ریگ‌زار و سخت‌گذر در گرمای طاقت‌فرسای تابستان  و در سرمای سوزناک زمستان به مدت 20 سال به سمت قبور مطهر فرزند شهیدش می‌رود.

بقیه در ادامه مطلب........................



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 28 مهر 1392برچسب:مادران شهدا,
ارسال توسط مهدی آئین پرست

همایش بین المللی مطالعه علمی ایثار و شهادت سه‌شنبه و چهارشنبه گذشته در مرکز همایش های دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران برگزار شد. نکته جالب درباره این همایش این بود که جمعی از فرزندان سزداران شهید کشور که چند صباحی است با تشکیلی بنیادی تحت عنوان "بنیاد ستارگان" این همایش را ترتیب داده بودند.

فردی که با پیراهن روشن در کنار سردار صفوی ایستاده مصطفی رمضان فرزند سردار شهید مجید رمضان است که در دی ماه سال 1365 در عملیات کربلای 5 به شهادت رسید. او در آن زمان رییس ستاد لشگر 27 محمد رسول الله بود.

بقیه در ادامه مطلب.............................



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 19 مهر 1392برچسب:فرزندان شهدا,
ارسال توسط مهدی آئین پرست

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت فارس (باشگاه توانا)، در محله قدیمی علی‌آباد، همان محله‌ای که شهیدان دستواره از آنجا راهی بهشت شدند، کوچه‌ای هست به نام شهید «قدرت‌الله سرلک». صاحب این نام 30 سال جاوید نشان بود تا اینکه در مرداد ماه 92 او با رمل‌های داغ فکه وداع گفت و به شهرمان رجعت کرد. چه رجعتی! مردی که یاور دردمندان بود، در سالروز شهادت مولای متقیان بر شانه‌های مردم نشست. به بهانه ارج نهادن به صبر همسر این شهید، هم کلام وی می‌شویم.

* 12 سالگی با شهید سرلک ازدواج کردم

بقیه در ادامه مطلب.............................



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 15 مهر 1392برچسب:همسران صبور شهدا,
ارسال توسط مهدی آئین پرست

آسمان امروز به نقل از جام ،حسین یوزباشی، مدیر پروژه کمیک استریپ شهید برونسی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم با تأکید بر اینکه «خط‌شکن» مراحل نهایی تولید را برای چاپ طی می‌کند، گفت: امیدواریم این کمیک استریپ طی مراسمی در ایام هفته دفاع مقدس رونمایی شود.

وی در ادامه افزود: برای تولید کمیک استریپ شهید برونسی با عنوان «خط‌شکن» که روایتی داستانی از تولد تا شهادت شهید برونسی را در بر دارد بیش از یک سال زمان صرف شده است. برای نگارش داستان این کتاب پژوهش‌هایی میدانی انجام شد. با خانواده شهید برونسی نیز مصاحبه‌هایی انجام دادیم تا فقط منابع تحقیقاتی ما محدود به آثار مکتوب موجود نباشد.

مدیر پروژه کمیک استریپ شهید برونسی با اشاره به پرداختن این اثر به دوره‌های مختلف زندگی عبدالحسین برونسی گفت: این کتاب در سه بخش کلی به زندگی شهید برونسی می‌پردازد. داستان زندگی شهید از تولد تا دوران جوانی و کوچ کردن وی از روستا به شهر، داستان زندگی شهید از زمان کوچ و مبارزات انقلابی شهید تا مقطع پیروزی انقلاب اسلامی و داستان زندگی شهید در دوره پس از انقلاب تا زمان، سه فصل عمده این کتاب هستند.

یوزباشی اضافه کرد: این کتاب 110 صفحه‌ای حاصل تلاش یک گروه از هنرمندان است که به موضوعات و مفاهیم عمیقی نظیر ظلم‌ستیزی و تکلیف‌گرایی و شهادت‌طلبی که در دل این داستان نهفته است، تعلق خاطر دارند. مخاطبان اصلی این اثر در وهله اول کودکان و  نوجوانان هستند، هرچند داستان‌های مصور دنباله‌دار میان بزرگ‌سالان نیز طرفداران بسیاری دارد و بزرگ‌سالان نیز بخش عمده‌ای از مخاطبان این اثر می‌باشند.

مدیریت هنری کمیک استریپ شهید برونسی را سید حمید شریفی آل‌هاشم، از هنرمندان پیشکسوت عرصه هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس به‌عهده دارد. ناصر سیفی محقق و نویسنده این اثر است و حسن روح‌الامین و میثم برزا که تجربه موفق کتاب کمیک خط اول را در کارنامه دارند، به‌همراه حسین یوزباشی تصویرگران این پروژه هستند
این اثر بعد از کتاب موفق خط اول، که به‌عنوان کتاب سال دفاع مقدس برگزیده شد، دومین محصول مؤسسه فرهنگی هنری سلوک افلاکیان در حوزه کمیک استریپ است.




تاریخ: یک شنبه 7 مهر 1392برچسب:سرداران شهید,
ارسال توسط مهدی آئین پرست
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 46
بازدید ماه : 44
بازدید کل : 13735
تعداد مطالب : 138
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1