پروژه ماندگار شهید شاطری در نقطه صفر مرزی لبنان چه بود؟ + تصاویر
چه کسی حرمت خون شهدا را نگه می دارد
از خون جوانان وطن لاله دمیده


این شهید بزگوار  پس از جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان، در جنوب این کشور مسئولیت هیأت ایرانی بازسازی جنوب لبنان را برعهده داشت و در طول این چند سال خدات بسیاری را در عمران و آبادانی مناطق جنگ زده لبنان از خود بر جای گذاشت.

یکی از خدمات عمرانی سردار شهید حسن شاطری که شاید بتوان آن را یکی از پروژه های ماندگار جمهوری اسلامی ایران در لبنان دانست ساخت پارک تفریحی ایران در نقطه صفر مرزی لبنان است که با هدف شناخت کودکان و جوانان لبنانی با شخصیت های اسوه و بزرگان انقلاب اسلامی ایران ساخته شده است.


(شهید شاطری در افتتاحیه پارک ایران در لبنان)

این پارک در منطقه مارون الرأس یکی از روستاهای جنوبی لبنان با هدف معرفی فرهنگ غنی ایران اسلامی و ترویج آن، اقداماتی نظیر احداث تعدادی استراحتگاه به تعداد استانهای کشورمان ایران و به نام آن استان ها انجام داده است.

مسجد این پارک به شکل قدس شریف ساخته شده تا خاری باشد در چشم صهیونیست‌هایی که چند متر آن طرف‌تر در شهرک‌های اشغالی در حال رفت و آمدند. زمین فوتبال، پینت بال و ... از دیگر امکانات موجود در این پارک است.
 
مارون الرأس به لحاظ موقعیت استراتژیک خود و نزدیکی که با مرزهای فلسطین اشغالی دارد، اولین منطقه ای بود که در جنگ ۳۳ روزه مورد طمع صهیونیست‌ها قرار گرفت، اما حملات متعدد به این روستای کوچک با مقاومت جانانه حزب‌الله و ساکنان منطقه مواجه شد و کابوس‌های وحشتناکی را برای نظامیان صهیونیست رقم زد.










(تصاویر خبر متعلق به خبرگزاری ابنا می باشد)


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 6 اسفند 1391برچسب:شهید شاطری,
ارسال توسط مهدی آئین پرست
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 83
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 83
بازدید ماه : 301
بازدید کل : 13992
تعداد مطالب : 138
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1