کم لطفی مسئولین یک استان نسبت به تکریم شهیدان گمنام + تصاویر
چه کسی حرمت خون شهدا را نگه می دارد
از خون جوانان وطن لاله دمیده
چند سالی است که تکمیل پروژه مصلی بندعباس تبدیل به داستانی ناتمام و حاشیه ساز شده است که غربت هشت شهید گمنام مدفون شده در این مصلی به حاشیه های این پروژه و کم لطفی مسئولان استان شدت بخشیده است. با گذشت ده سال از خاکسپاری هشت شهید گمنام پس از کشمکش های فراوان های مسئولین این استان شاهد آن هستیم که این بار آقایان مسئول عزم جابجایی مکان قبور این شهدا از مصلی بندر عباس به یکی از بوستان های شهر را نموده اند که این امر موجب ناراحتی خانواده های شهدا و متدینین این استان گردیده است.
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، چند سالی است که تکمیل پروژه مصلی بندعباس تبدیل به داستانی ناتمام و حاشیه ساز شده است که غربت هشت شهید گمنام مدفون شده در این مصلی به حاشیه های این پروژه و کم لطفی مسئولان استان شدت بخشیده است.

ساخت مجتمع تجاری در مجاورت مصلی بندر عباس در مدت زمان کوتاهی این سوال را به وجود می آورد که چرا فقط ساخت اماکن مذهبی و دینی با مشکل مواجه می شود و ما رکورد بتن ریزی و ساخت را در مکان های تفریحی و تجاری شاهدیم.


حال با گذشت ده سال از خاکسپاری هشت شهید گمنام پس از کشمکش های فراوان های مسئولین این استان شاهد آن هستیم که این بار آقایان مسئول عزم جابجایی مکان قبور این شهدا از مصلی بندر عباس به یکی از بوستان های شهر را نموده اند که این امر موجب ناراحتی خانواده های شهدا و متدینین این استان گردیده است.
 
این جابجایی که پیش تر نیز با مخالفت های فراوانی روبرو گردیده بود از روز چهارشنبه 20 دی ماه آغاز گردیده و دستگاه های خاک برداری به منظور جابجا نمودن قبور این هشت شهید گمنام و مظلوم دست با کار شده اند.







 
یکی از علل جابجایی این شهیدان نا تمام ماندن پروژه مصلی بندرعباس عنوان می گردد که نگاهی بر روند ساخت پروژه های تجاری و تفریحی در این شهر به خوبی نشان از کم توجهی مسئواین این استان به تکمیل پروژه های عبادی و فرهنگی را دارد.

دراین سال‌ها هیچکس جز رسانه‌ها از این ماجرا کوچکترین صحبتی نکرد. البته ناگفته نماند، خطیب جمعه بندرعباس در جمعه آخر هر ماه رمضان از روند کند آن و کمبود بودجه برای ساخت انتقاد می‌کرد و از مسوولان و مردم و سرمایه‌گذاران می‌خواست که برای تسریع در روند ساخت مصلی قدس بندرعباس کمک کند.

درحال حاضر هم که فقط در مصلی بیلبوردی از مجتمع تجاری که جای مصلی را گرفته نمایان است و خبری از ماکت و یا حتی یک بنر خشک و خالی هم از شکل مدنظر برای مصلی  وجود ندارد.
 
در همین خصوص رئیس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس هرمزگان پیش تر در گفتگویی بیان داشته بود: زمینه جابجایی قبور هشت شهید گمنام از محل فعلی مصلی قدس به ضلع غربی بوستان ولایت و مرکز فرهنگی هنری دفاع مقدس در ساحل غربی شهر بندرعباس فراهم شده است. این جابجایی بدون هر گونه نبش قبر، تنها با انجام عملیات قالب برداری خاک و محتویات آن با استفاده از دستگاههای سنگین جابجا می شود.

سرهنگ دهقان افزود: با توجه به طرح توسعه مصلی بندرعباس و محدودیت تردد برای زیارت چاره جز جابجایی قبور مطهر شهدا نداشتیم.

حال فارغ از عدم برنامه ریزی مسئولین در پاسداشت مقام شهیدان و برخورد های شعاری با این فرهنگ عظیم، جابجا نموده شهیدان در شهرها که پیش تر نیز در یکی از استان های غربی کشور اتفاق افتاده بود موجب آزرده شده دل بسیاری از خانواده های شهدا گردیده است.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 24 دی 1391برچسب:غربت شهدا,
ارسال توسط مهدی آئین پرست
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 44
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 44
بازدید ماه : 262
بازدید کل : 13953
تعداد مطالب : 138
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1