نسخه چاپيارسال به دوستان فروش یادمان بکر دفاع مقدس در غفلت مسؤولان
چه کسی حرمت خون شهدا را نگه می دارد
از خون جوانان وطن لاله دمیده

در 25 کیلومتری جاده اندیمشک ـ خرم‌آباد، پادگان شهید شفیع‌خانی در شمال غربی اندیمشک قرار دارد؛ این پادگان محل استقرار و آموزش تیپ 57 حضرت ابوالفضل(علیه‌السلام) استان لرستان در جنگ تحمیلی بود؛ این پادگان بعد از تشکیل تیپ 57 حضرت ابوالفضل(علیه‌السلام) در سال 62 و بعد از عملیات «والفجر 6» در چزابه، محل استقرار و آموزش رزمندگان لرستان شد؛ با بیشتر شدن فعالیت گردان‌های مستقر در آن به عنوان عقبه انبار و ستاد فرماندهی تیپ 57 حضرت ابوالفضل(علیه‌السلام) استفاده می‌شد.

در این پادگان، آموزش‌های عمومی و گاهاً تخصصی انجام می‌شد؛ آموزش‌هایی مانند تخریب مین و طرز استفاده از سلاح‌های انفرادی، در آنجا تا اواخر سال 67 طول کشید و چند مانور بزرگ از سوی نیروهای این تیپ در آنجا انجام گرفت.

با توجه به اینکه رزمندگان مستقر در تیپ 57 لرستان در جبهه غرب یا جنوب دوشادوش سایر رزمندگان اسلام در نبرد با دشمن بعثی بودند، تعداد نیروها و گردان‌ها در پادگان شهید شفیع‌خانی کم و زیاد می‌شد؛ البته در منطقه غرب چند پایگاه یا محل استقرار برای تیپ 57 تهیه کرده بودند، اما این مکان مهمترین محل استقرار و آموزش رزمندگان تیپ 57 حضرت ابوالفضل(علیه‌السلام) بود.

پادگان شهید شفیع‌خانی قبل از حضور تیپ 57 در آن، نام نداشت و بعد از عملیات «والفجر 6» و شهادت «محمد شفیع‌خانی» این پادگان به نام شهید شفیع‌خانی ثبت شد؛ اما این محل با آن همه معنویت به جا مانده از رزمندگان لرستان و با این همه خاطرات به جا مانده و افتخارات ثبت شده در حال حاضر در چه وضعی است؟

میعادگاه رزمندگان استان لرستان بعد از جنگ به یک شخص ‌فروخته شد؛ چندی پیش اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان برای حفظ این یادمان اقدام به خریداری پادگان شهید شفیع‌خانی کرد اما به علت بالا بودن هزینه برای خرید و رقمی خارج از بودجه اداره حفظ آثار، این یادمان دفاع مقدس خریداری نشد؛ این روزها خبر می‌رسد پادگان بکر شهید شفیع‌خانی در حال از بین رفتن است، پادگانی که هنوز دست‌خط شهید «صابر هوشیاری» را می‌توان روی دیوار تخریب‌شده‌اش دید.

پادگانی که خیلی از بچه‌های لرستان از آنجا به سوی شهادت پر کشیدند، خاک‌های گرم این پادگان که در دورانی شاهد عروج آسمانیان خاکی‌نشین همچون شهیدان «توکل مصطفی‌زاده»، «هاشم پورزادی»، شهیدان معظمی و گودرزی بود، امروز برای هر اهل معرفتی به مثابه نقطه‌ای از بهشت است که از آن عطر معنویت و انسانیت به مشام جان می‌رسد.

از سویی دیگر با اینکه سال‌هاست، سرزمین نور وعده دیدار مردمی است که همچنان دل در گرو پاک‌ترین بندگان خدا نهاده‌‌اند، اما پادگان شهید شفیع‌خانی هنوز کاروانی را بر خود ندیده است مگر رزمندگانی که روزی از آنجا به میدان رزم اعزام می‌شدند و هنوز با خاطرات تلخ و شیرین آن روزها زندگی می‌کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 21 دی 1391برچسب:یادمان شهدا,
ارسال توسط مهدی آئین پرست
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 24
بازدید ماه : 242
بازدید کل : 13933
تعداد مطالب : 138
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1