وقتی حاج حسن با سه راهی لوله آب، نارنجک می‌ساخت
چه کسی حرمت خون شهدا را نگه می دارد
از خون جوانان وطن لاله دمیده

به گزارش گروه حماسه و مقاومت فارس  به نقل از ستاد خبری و اطلاع‌رسانی کنگره شهدای جهاد علمی، احمد طهرانی‌مقدم برادر شهید «حسن طهرانی‌مقدم» اظهار داشت:  حاج حسن در روزهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به اتفاق دوستانش در فعالیت‌های زیرزمینی، با استفاده از سه راهی لوله آب، نارنجک‌های دستی می‌‌ساخت؛ شب 22 بهمن در میدان امام حسین (فوزیه سابق) با پرتاب نارنجک دستی یک خودروی نظامی ارتش را مصادره و سرهنگ سوار بر خودرو را به اسارت درآورد.

وی ادامه داد: شهید طهرانی‌مقدم تاکتیک‌های ویژه‌ای در زمینه نظامی و تولید موشک داشت و در تمام لحظات فکر این شهید به تولیدات جدید در این زمینه معطوف بود.

برادر شهید طهرانی‌مقدم در ادامه با اشاره به این که این شهید برای رسیدن به هدف هرگز ناامید نمی‌شد، تصریح کرد: برای رسیدن به سامانه جدید موشکی که تا مدت‌ها در انحصار روسیه بود، بارها تلاش کرد و حتی برای رسیدن به فن‌آوری تولید آن نذر امام رضا(ع) کرد و به مشهد رفت و همان جا هم به لطف خدا و عنایت امام هشتم(ع) به مقصودش دست پیدا کرد.

وی با بیان اینکه دانشمندان و نخبگان علمی کشور مایه ترس و واهمه دشمنان هستند، گفت: ظهور و بروز هر یک از دانشمندان کشورمان در عرصه‌های علمی هراس بیش از پیش دشمنان را در پی دارد و آنها به خیال اینکه با کشتن شهدایی چون شهریاری، علی‌محمدی، رضایی‌نژاد و احمدی‌روشن ملت ایران را از رسیدن به جدیدترین فن‌آوری علمی محروم می‌کنند، دست به ترور چنین نخبگانی می‌زنند.

طهرانی‌مقدم خاطرنشان کرد: با شهادت دانشمندان علمی نه تنها چرخه تولید علم در کشورمان متوقف نمی‌شود بلکه خون تازه‌ای در رگ‌های جوانان و نخبگان کشورمان به جریان می‌افتد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 5 دی 1391برچسب:شهدا,
ارسال توسط مهدی آئین پرست
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 25
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 25
بازدید ماه : 243
بازدید کل : 13934
تعداد مطالب : 138
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1