چه کسی حرمت خون شهدا را نگه می دارد
از خون جوانان وطن لاله دمیده

  به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت فارس(باشگاه توانا)، عملیات والفجر 8 یکی از مهمترین عملیات های دوران دفاع مقدس است که در آن نیروهای غواص نقش به سزایی داشتند و به روش های مختلف با یکدیگر ارتباط پیدا می کردند. آنچه پیش روی شماست تنها گوشه‌ای از آن ایثار بزرگ است:

 

 منطقه عملیاتی والفجر 8 بودیم. بین بچه‌های غواص فردی بود معروف به «سید» سوت‌زن!

 

«سید» بیشتر اوقات سوت می‌زد. سوتش هم شبیه به صدای بلبل بود. بچه‌ها از صدای سوت او لذت می‌بردند. وقتی «سید» ساکت بود، می‌گفتند:

«سید» چرا بلبل نمی‌خونه؟

«سید» بلافاصله شروع می‌کرد به سوت زدن



بقیه در ادامه مطلب........................

 



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 18 دی 1391برچسب:رزمندگان,شهدا,
ارسال توسط مهدی آئین پرست

به گزارش فرهنگ نیوز، حاج ذبیح الله بخشی را جوانان دهه شصت خوب می شناختند. علی الخصوص جوانانی که در جبهه بودند. شاید کمتر رزمنده ای پیدا شود که حاجی را نشناسد. او اگر چه به لحاظ سنی شاید خیلی با رزمندگان تفاوت داشت ولی همین فاصله باعث شده بود که آنان حاجی را همچون پدرشان بدانند. حاج بخشی رجز خوانی اش در جنگ بی نظیر بود و همیشه برای رزمندگان خوردنی های به یاد ماندنی ای می آورد.
حاج ذبیح الله دو فرزند و دامادش را تقدیم اسلام کرد تا به همه یادآوری کند شعار باید همراه با عمل باشد. آنچه می بینید تصاویری است از این پدر پیر جبهه ها.

بقیه در ادامه مطلب...........



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 17 دی 1391برچسب:جبهه,
ارسال توسط مهدی آئین پرست
بولتن نیوز : بمناسبت سالگرد جهان پهلوان تختی پهلوانی از جنس مردم الگویی برای تمام ورزشکاران 
غلامرضا تختی (۵ شهریور ۱۳۰۹ در تهران - ۱۷ دی ۱۳۴۶ در تهران) کشتی‌گیر ایرانی، و در فرهنگ ورزشی ایران، نماد پهلوانی و فروتنی است. تختی در المپیک ۱۹۵۶ ملبورن به همراه امام‌علی حبیبی نخستین مدال‌های طلای تاریخ ورزش ایران در بازی‌های المپیک را کسب کرد. او با یک مدال طلا و دو مدال نقرهٔ المپیک، دو طلا و دو نقرهٔ قهرمانی جهان و یک طلای بازی‌های آسیایی در فهرست برترین‌های قرن فیلا در جایگاه سیزدهم قرار دارد. او یکی از سه کشتی‌گیر ایرانی (در کنار امام‌علی حبیبی و عبدالله موحد) است که در تالار افتخارات فیلا قرار دارد.
مزار تختی در ابن بابویه شهر ری قرار دارد.

سر خم نکردن تختی برای مدال
غلامرضا تختی روبروی شاه ایستاده ، سران کشوری و لشکری و امرای ارتش هم دور تا دور ایستاده اند. تختی در مقابل دیدگاه شاه، بازوبند پهلوانی کشتی ایران را کسب کرده.
او حالا باید سرش را خم کند تا شاه، مدال را دور گردنش بیاندازد. اما نمی کند! شاه هم به روی خودش نمی آورد و دست هایش را بالاتر می برد و مدال را تقدیم می کند به مردی که هیچ گاه، سر خم نکرد.
روحش شاد و یادش گرامی باد
باتشکر از سرکارخانم  علی دوست



تاریخ: شنبه 16 دی 1391برچسب:شهدا,
ارسال توسط مهدی آئین پرست

به گزارش گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس، در پنجمین روز از رزمایش دریایی ولایت 91 بود که یک فروند موشک سطح به سطح نور از روی یکی از شناورهای حاضر در این رزمایش شلیک و هدف سطحی خود را با موفقیت منهدم کرد.

موشک دریایی نور با برد بیش از 120 کیلومتر از معروفترین موشک‌های کروز دریایی ایران است.

بقیه در ادامه مطلب...............



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 16 دی 1391برچسب:شهدا,
ارسال توسط مهدی آئین پرست

"صراط" – طی روزهای اخیر انتشار عکس هایی از سالروز تولد "بهرام بیضایی" از کارگردانان سینما، واکنش های بسیاری را در پی داشته است.
حضور محمد رضا شجریان در این مراسم و گرفتن عکس های یادگاری با همسر بیضایی، از جمله حاشیه های این birth party بوده است که در نوع خود بدلیل ظاهر نامناسب حاضرین در عکس، جالب توجه به نظر می رسد.

بقیه در ادامه مطلب..............



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 14 دی 1391برچسب:هنرمندان بی هویت ,
ارسال توسط مهدی آئین پرست
شاید دو ساعتی منزلش بودیم. همان حسن جنگ بود از دنیا در دور و برش هیچ خبری نبود. وقتی از او سؤال کردم چه می‌کنی؟ دستهایش را باز کرد و نشانم داد و گفت بیل­زنی در وسط زمین کشاورزی، خندیدم و گفتم یک آقایی کن و زمین دل ما را هم یک بیل بزن.

پايگاه 598 - دکتر محمدمهدی بهداروند/ سردار حسن شاه­‌حسینی را تمام بچه‌­های رزمنده سپاه اندیمشک و دزفول خوب به یاد دارند. حسن از روز اول جنگ که سوت تهاجم کشیده شد، تمام قد در میدان مقاومت ایستاد و دلدادگی خود را به امام و نظام اسلامی اثبات کرد.

آن روزها که عراقی­‌ها تا پشت رودخانه کرخه آمده بودند، مجموعه‌ ه­ایی به نام ذخیره سپاه در مدرسه­ای در شصت فامیلی راه‌­آهن درست شده بود که محل بچه­‌های بسیجی بود. حسن هر وقت به میان بچه­‌ها می­‌آمد با شوخی­هایش خستگی را از دل بچه‌­ها می­برد و روحیه­ای دو چندن می‌داد.

در روز 21/7/59 ، ساعت حدود 10 صبح بود که با وانت مزدا آبی­اش وارد مقر سپاه اندیمشک در میدان مرکزی شهر یعنی میدان امام خمینی شد و مقداری وسایل در عقب ماشین گذاشت.

از روی سکوی وسط حیاط بلند شدم و گفتم برادر شاه­‌حسینی کجا با این عجله؟

بقیه در ادامه مطلب....................



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 14 دی 1391برچسب:شهدا,
ارسال توسط مهدی آئین پرست

به گزارش گروه «حماسه و مقاومت» خبرگزاری فارس، 17 سال، 20 سال، پُر پُرش 25 سال، سن و سال جوان هایی بود که درس و مدرسه و دانشگاه را نیمه کاره رها می کردند و می رفتند جبهه. وصیت نامه هایشان را که می خوانی، انگار با چهل ساله هایی طرفی که دیگر چم و خم روزگار را یاد گرفته اند و بعد از یک راه طی شده -به قول آوینی-، نشسته اند وصیت نامه نوشته اند.

بعضی از همین وصیت نامه ها هم انگار رساله عرفانی و اخلاقی عالمی بزرگوار است تا مریدان بخوانند و پند گیرند و به کار بندند. نثر ادبی شان پهلو می‌زند به بزرگان عرصه ادبیات و گویی نویسنده ای متبحر آن را به نگارش در آورده است؛ اگر خوانده باشی.

آری اگر خوانده باشی، این را هم می دانی که امام مان گفته: به عرفا بگویید چهل سال عبادت کرده اند، خدا قبول کند. حال یک شب بروند وصیت نامه های این شهدا را بخوانند.

شهید حسن تقی پور گلسفیدی(نفر سوم از راست)

بقیه مطلب و عکس در ادامه..................




ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 12 دی 1391برچسب:شهدا,
ارسال توسط مهدی آئین پرست

به گزارش گروه حماسه و مقاومت فارس (باشگاه توانا)، در سالروز حماسه تاریخی 9 دی و به منظور ارج نهادن به این یوم‌الله ارزشمند، با تورق تقویم پرافتخار دفاع مقدس، گوشه‌هایی از زندگی سردار بی‌ریا و اهل بصیرت، ستاره پرنور لشکر 25 کربلا، شهید «صادق مزدستان» فرمانده گردان صاحب الزمان(عج) و تیپ دوم مکانیزه این لشکر را که در روز نهم دی ماه 1361 عروج کرد به نقل از وبلاگ لشکر 25 کربلا مرور می‌کنیم.

*****

بقیه مطلب و عکسها در ادامه....................



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 9 دی 1391برچسب:شهدا,
ارسال توسط مهدی آئین پرست

مدتی است به بهانه بازسازی و ساماندهی گلزار شهدای بهشت زهرای تهران، تغییراتی در آن زیارتگاه ایجاد شده که به جای یادآوری یاد و خاطره شهدا تبدیل به مکانی تفریحی شده است.
 
به گزارش فارس، در قرآن کریم آیه ای هست که « فی بیوت اذن الله ان ترفع و یذکر فیها اسمه، یسبح له فیها بالغدو والاصال. در خانه هایی است که خدا آن را رخصت داده و در آن نام خدا ذکر شود. همانها که در آن، «مردان الهی » صبح و شام، تسبیح و تنزیه ذات پاک او کنند.»

این آیه اشاره دارد به مکان هایی که خدا برگزیده تا در آن تسبیح و تقدیس شود. پس کجا بهتر از قبور مطهر انبیا و اوصیا و اولیاء و شهدا.

گلزارهای شهدا در سراسر کشور از مکان‌های برگزیده است و مفسر کبیر قرآن و امام العارفین عصر حاضر، خمینی کبیر فرمودند: «شهدا امامزادگان عشقند و مزارشان زیارتگاه اهل یقین است ....» و همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان، عارفان، دلسوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود.

پس شهدا که به تعبیر امام عزیز، امام زادگان عشقند مزارشان زیارت گاه است...

گلزار شهدای بهشت زهرا (س) در پایتخت ام القری اسلام با سی هزار شهید و 5 هزار شهید گمنام و مزار شهدای چون شهید بهشتی و 72 تن از یارانش، شهید رجایی و باهنر و سرداران شهیدی مثل چمران، فلاحی، فکوری، نامجو، باقری، صیادشیرازی، آوینی و....شهدایی که در غربت انقلاب امام، با خون خود اسلام را یاری کردند از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

بقیه در ادامه مطلب..........................




ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 8 دی 1391برچسب:شهدا,
ارسال توسط مهدی آئین پرست

سیدحبیب حبیب‌پور جانباز، شاعر اهل بیت و نویسنده دفاع مقدس اهل دزفول نزدیک به یک ماه است که در بستر بیماری به سر می‌برد.

به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از  فارس، سیدحبیب حبیب پور جانباز، شاعر اهل بیت و نویسنده دفاع مقدس اهل دزفول نزدیک به یک ماه است که در بستر بیماری به سر می‌برد.

این شاعر یک روز قبل از تاسوعای حسینی در دزفول دچار عارضه قلبی شد و به بیمارستان منتقل شد. سپس وی مدتی در اهواز  بستری بود و هم اکنون تقریبا دو هفته است که به تهران و بیمارستان خاتم الانبیا منتقل شده است.

بقیه در ادامه مطلب.................



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 8 دی 1391برچسب:جانبازان,شهیدان زنده,
ارسال توسط مهدی آئین پرست
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 31
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 31
بازدید ماه : 249
بازدید کل : 13940
تعداد مطالب : 138
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1